SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número16Lenguaje y comunicación componentes importantes para el desarrollo del bienestar infantilCaracterización general y evolución de la personalidad en la primera infancia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Horizontes Revista de Investigación en Ciencias de la Educación

versión impresa ISSN 2616-7964

Resumen

RUIZ-SEGARRA, María Isabel. Test anxiety and study habits in higher education. Horizontes Rev. Inv. Cs. Edu. [online]. 2020, vol.4, n.16, pp.461-468. ISSN 2616-7964.

Abstract This research analyzes test anxiety and study habits in young people (N = 179) who study university technology studies in a particular institution in the city of Quito-Ecuador. The instigation model used was quantitative and with a descriptive and correlational design. The instruments used were the "Study Habits and Motivation for Learning Questionnaire" and the "Test Anxiety Questionnaire". The results show that study habits are poor, particularly the search for information, test anxiety is at low levéis and there is a negative correlation between study habits and test anxiety. It is concluded that it is necessary to incorpórate intervention programs to improve study habits and that those who maintain an adequate study routine report lower levéis of anxiety when taking an evaluation.

Palabras clave : Study habits; test anxiety; higher education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons