SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número14Análisis de métodos de corrección de errores para mejorar la habilidad de escrituraUso de la tecnología en las aulas universitarias, ¿una utopía en la era de la información? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Horizontes Revista de Investigación en Ciencias de la Educación

versión impresa ISSN L:2616-7964versión On-line ISSN 2616-7964

Resumen

RIPALDA, Vicenta; MACIAS, Jessica  y  SANCHEZ MATA, Marlene. Reading corner, language development strategy. Horizontes [online]. 2020, vol.4, n.14, pp.127-138. ISSN L:2616-7964.

Abstract Using the reading corner, allows children to develop language through meaningful learning, using a variety of activities that motívate children to read. The research carried out on 102 primary and elementary teachers of Zonal 5 -Ecuador, showed that they are not applying several strategies in this learning environment, they only perform storytelling, when there are several activities that can be done as: exchange of readers, sponsorship, craft projects, which motívate children to become interested in reading and creativity. It is necessary that the teachers also plan for the use of the classroom library, making an itinerary where the work wll be evidenced by partial of each of the activities that they can carry out with their group of students.

Palabras clave : Reading corner; strategy; Child educator.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons