SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número9Nuevas herramientas para los alumnos de 5º  año de la carrera de Psicología índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de Investigacion Psicologica

versión impresa ISSN 2223-3032

Resumen

PEREDO VIDEA, Rocío de los Ángeles. Estado de la educación primaria en Bolivia en cifras e indicadores. Revista de Psicologia [online]. 2013, n.9, pp.9-26. ISSN 2223-3032.

ABSTRACT This article identifies the most important indicators of the state of primary education in our country. The objective is to provide current and valid quantitative data on the educational situation of children in school age primary school level. Also, the evolution of educational indicators and data is analyzedto establish the trend of the behavior of important educational variables in recent years. The work identified three variables: Opportunity, Achievement (quality), and Equity. The information provided includes data on enrollment, coverage, termination, abandonment, failure, repetition, lag and promotion of elementary students, plus information on teachers and schools.

Palabras clave : Primari education; indicators opportunity; achievement; equity.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons