SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 issue46Intercultural Bilingual Education Schools in Chaco and Misiones During the Covid-19 PandemicAffirmative Actions for the University Inclusion of Afro-descendant and Indigenous Students in Brazil, Colombia and Mexico author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Ciencia y Cultura

Print version ISSN 2077-3323

Abstract

PINTO LOPEZ, Rubén Alberto. ¿Quiénes son los menos aventajados?: desigualdad educativa en la educación superior. Rev Cien Cult [online]. 2021, vol.25, n.46, pp.111-133. ISSN 2077-3323.

El artículo analiza la accesibilidad, aceptabilidad y adaptabilidad de la educación superior en el Decreto Supremo 4260 de regulación de la atención educativa y su reglamentación durante la pandemia en Bolivia (marzo a julio de 2020), desde un enfoque cualitativo. Se observa que la política pública para la formación superior universitaria, dentro de las dimensiones del derecho a la educación debe priorizar la accesibilidad y evitar la reproducción de desigualdades sociales.

Keywords : Política pública; derecho a la educación; desigualdades sociales.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License