SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 issue46Study Outside the University in Pandemia: Indigenous Students in MexicoWho are the least advantaged?: Educational inequality in higher education author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Ciencia y Cultura

Print version ISSN 2077-3323

Abstract

ENRIZ, Noelia; GARCIA PALACIOS, Mariana  and  HECHT, Ana Carolina. Las escuelas de Educación Intercultural Bilingüe en Chaco y Misiones ante la pandemia de covid-19. Rev Cien Cult [online]. 2021, vol.25, n.46, pp.89-108. ISSN 2077-3323.

Este artículo analiza el impacto de la pandemia de covid-19 en escuelas de Educación Intercultural Bilingüe en dos provincias del noreste argentino (Chaco y Misiones), donde asiste población indígena (toba/qom y mbyá-guaraní). El material empírico que lo sustenta fue relevado a partir de una reformulación de las técnicas usuales de la etnografía. Durante el contexto de distanciamiento social que impidió el contacto cara a cara con las personas, realizamos entrevistas y encuestas online en tres momentos diferentes con referentes y docentes indígenas y no indígenas, y también contemplamos materiales e informes educativos publicados en sitios web.

Keywords : Educación Intercultural Bilingüe; maestros/as indígenas; Argentina; técnicas etnográficas virtuales; mbyá-guaraní; toba/qom.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License