SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue34Elements of Political Philosophy in the Colonial Age of Upper Peru: A Provisional Approach author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Ciencia y Cultura

Print version ISSN 2077-3323

Abstract

JURADO VEGA, Rebeca L.. Arquitectura + educación: Aproximaciones conceptuales. Rev Cien Cult [online]. 2015, vol.19, n.34, pp.175-186. ISSN 2077-3323.

Recurriendo a marcos conceptuales de la práctica arquitectónica, el artículo reflexiona sobre las premisas y condiciones alrededor de las cuales se desarrolla la labor educativa en este ámbito disciplinar. Sostiene que el carácter creativo y proyectivo de la Arquitectura que impone, a estudiantes y profesionales arquitectos, asumir una actitud crítica frente al saber constituido que se imparte en el proceso de enseñanza-aprendizaje, no trasciende al dominio educativo para transformarlo.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License