SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número37Impacto económico de las medidas de mitigación de las NDC de BoliviaContraste de la condición Marshall-Lerner y la presencia de la Curva J para el caso boliviano durante el periodo 2003-2019 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Latinoamericana de Desarrollo Económico

versión impresa ISSN 2074-4706versión On-line ISSN 2309-9038

Resumen

MENDIETA OSSIO, Pablo. Wasted years: Informality and returns to education in Bolivia. rlde [online]. 2022, n.37, pp.87-111.  Epub 01-Mayo-2022. ISSN 2074-4706.

During the last years some estimates showed a low average return on schooling in Bolivia. With the use of two databases, the standard annual household survey and the novel demand for skills survey, I found a non-linear shape of schooling returns. Even more, I improved the estimation with the use of a segmented labor market approach. Joint a matching technique, I estimated models which support the hypothesis that this pattern is due to a widespread informality issue. I explore the ways this result could be enhanced with a skill connection and a general-equilibrium segmented search labor model.

Palabras clave : Schooling returns; informality; Bolivia.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )