SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número7Relación entre pobreza y educación urbanas en el Valle del CaucaSistema sustentable de educación intercultural bilingüe para el área urbana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Latinoamericana de Desarrollo Económico

versión impresa ISSN 2074-4706versión On-line ISSN 2309-9038

Resumen

NINA, Osvaldo; MOLINA, Oscar; BARRIENTOS, Paola  y  AGUILAR, Paloma. ¿Es equitativa en Bolivia la asignación del gasto público en educación?. rlde [online]. 2006, n.7, pp.57-96. ISSN 2074-4706.

The paper analyzes the equity of public school expenditure with the purpose of determining the degree of horizontal and vertical imbalance that constitutes the main arguments for intergovernmental transfers. Besides, it evaluates how this allocation is influencing school performance. The findings suggest that the school finalice policy should consider education out-comes, such as academic performance or completion rate, for intergovernmental transfers. Likewise, to promote equal opportunity, compensatory educational policies should be introduced to counteract the negative factors that affect school performance.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons