SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número23Malas prácticas en la escritura científicaRendimiento de producción de biodiesel por transesterificación a partir de aceite de soja usado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Fides et Ratio - Revista de Difusión cultural y científica de la Universidad La Salle en Bolivia

versión On-line ISSN 2071-081X

Resumen

GANTIER LIMINANI, Nataly Alicia. Dyslexia: a neuropsychological and neuroeducative question. Fides Et Ratio [online]. 2022, vol.23, n.23, pp.127-148. ISSN 2071-081X.

Abstract This article analyzes the issue of dyslexia from a conceptual synthesis in his research, converging on the main contributions made by neurosciences, particularly neuropsychology; and its necessary dialog with neuroeducation for an efficient intervention. Its objective is to provide professionals who approach it, a reflection on the complex study of dyslexia and the necessary consolidation of inter and transdisciplinary fields between neuropsychology and neuroeducation from optimistic perspectives of learning difficulties such as neurodiversity

Palabras clave : Dyslexia; neuropsychology; neuroeducation; neurodiversity; learning difficulties.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )