SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número10Conceptos a analizar para la utilización de las Niifs en BoliviaLa educación occidental del indio como medio de desarrollo del Estado Boliviano en el Periodo Liberal (1898-1935) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Fides et Ratio - Revista de Difusión cultural y científica de la Universidad La Salle en Bolivia

versión On-line ISSN 2071-081X

Resumen

ARTEAGA, Carlos; ENRIQUEZ, Ninoska  y  CHUQUIMIA, José Luis. Desafíos metodológicos en la educación virtual: Aproximación a las complejidades de la enseñanza virtual y el rescate del valor del contacto social. Fides Et Ratio [online]. 2015, vol.10, n.10, pp.99-114. ISSN 2071-081X.

This article describes the experience of an online course, developed by the CER project at La Salle University. Experience suggests virtuality expand from some elements such as Technology Partner, the territorial reference, the Par Pedagogical, during the process sought to retain as many participants, establish links between participants beyond the end of the online course. Some important reflections based on the results and the potential that virtual experiences such as represented in this article describes are made. There are still challenges ahead, this was just an attempt to understand the connections between virtuality and direct social contact

Palabras clave : Virtuality; pedagogical model; social contact.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )