SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2Complejidades del proceso de inclusión educativa para estudiantes con discapacidad en los centros educativos de Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Integra Educativa

versión On-line ISSN 1997-4043

Resumen

INO DAZA, Weimar Giovanni. Positions and proposals for an "own education" in the early twentieth century: Franz Tamayo and José Carlos Mariátegui. Rev. de Inv. Educ. [online]. 2015, vol.8, n.2, pp.176-194. ISSN 1997-4043.

Abstract The article analyzes the Bolivian and Peruvian education in the early twentieth century, through the contributions of Franz Tamayo and José Carlos Mariátegui about their pedagogical approaches. Differences and similarities are also set with regard to education. In Tamayo, it is the need to build the "energy and national character" present in the indigenous, through its own national education. While in Mariátegui, education needs a "national spirit" that can be through a comprehensive reform of education, with emphasis on higher education.

Palabras clave : Latin American education; own education; Latín American pedagogical thought; Franz Tamayo; José Carlos Mariátegui; Bolivian and Peruvian education in the early twentieth century.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons