SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número2La autoevaluación en el aula: Un método innovador para mejorar la calidad del proceso enseñanza-aprendizaje en la formación de maestras y maestrosResiliencia Académica: una alternativa a explorar en la educación de niños y niñas en contextos rurales¹ índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Integra Educativa

versión On-line ISSN 1997-4043

Resumen

COARITE, Ever  y  CARRILLO, Ginelda. Considerations about school violence and student conflicts. Rev. de Inv. Educ. [online]. 2014, vol.7, n.2, pp.175-186. ISSN 1997-4043.

This article makes reference to some reflectíons on the theory of school violence that at the present time is used to discuss the behavior of the students. Our objective was identifying the reasons why conflicts in their daily get-together happen, before supposing that his bigger problem in school is the intimidation between pairs. Results evidence than during their social interactions, students give different significances to actions and expressions of other ones. When these are interpreted as offensives or of provocation, students can react of quiet, aggressive shape or choose to ignore the situation.

Palabras clave : School violence; social interaction; students' conflict.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons