SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 issue2Quality or relevance? Positions in higher educationSelf-assessment in the classroom: An innovative method to improve the quality of teaching-learning process in training teachers author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Integra Educativa

On-line version ISSN 1997-4043

Abstract

RONCAL VATTUONE, Ximena. En la búsqueda de la calidad universitaria Bolivia, Colombia, Cuba y México. Rev. de Inv. Educ. [online]. 2014, vol.7, n.2, pp.137-158. ISSN 1997-4043.

En el panorama de la globalización, la educación se ha situado en el espacio de las prioridades políticas, la modernización educativa a partir de la calidad se ha constituido en una situación inevitable y necesaria. El presente artículo a través de la utilización de la metodología de la educación comparada, aborda el tema de calidad desde la mirada de cuatro países, sus concepciones filosóficas, sus tendencias concebidas a partir del capital o a partir de la calidad como proceso de transformación más que de buena o mala educación.

Keywords : Educación comparada; calidad universitaria; transformación social.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License