SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número2La fascinación educativa por la calidad. Una revisión crítica sobre las tendencias en la conceptualización de la "calidad en la educación"La calidad educativa una noción neoliberal, propia del darwinismo pedagógico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Integra Educativa

versión On-line ISSN 1997-4043

Resumen

VARGAS PORTUGAL, María Teresa. Evolution and evaluation ¿Survival of the strongest or community assessment?. Rev. de Inv. Educ. [online]. 2014, vol.7, n.2, pp.91-111. ISSN 1997-4043.

The evaluation has been conceived as a mechanism for sorting and selectivity of the fittest, their use in the field of education has spurred the development of the discourse of "educational quality" element that would determine the path to development or progress designed from unilateral and arbitrary parameters set. However, evaluation hides a troubled relationship with positions of social Darwinism and which has been used to justify social inequality based on human nature and the elimination of weaker as an inevitable and natural effect. This arricie shows how the evaluation and evolution saved a hidden correspondence in the field of education

Palabras clave : Educational quality; evaluation; evolution; social Darwinism.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons