SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número2¿Dónde situar los esfuerzos de mejora?: Política educativa, escuela y aulaLa fascinación educativa por la calidad. Una revisión crítica sobre las tendencias en la conceptualización de la "calidad en la educación" índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Integra Educativa

versión On-line ISSN 1997-4043

Resumen

PABLO, Gentili. Get out of PISA. Rev. de Inv. Educ. [online]. 2014, vol.7, n.2, pp.59-69. ISSN 1997-4043.

While the evaluadon should be an important element in any public policy, education is one of the few fields in which it has become an essential element for its functioning. Undoubtedly devices evaluation of school systems can provide a valuable contribution to understanding its operation and extend the right to education, promoting a better quality of pedagogical work. However, it has positioned global trend that simplifies educational evaluation to measuring student achievement and teacher-producing "rankings" and hierarchies of education systems. In this process the author calis "the trivalización of evaluation", which is the center of criticism and the proposal posed for Latín America: get out of PISA.

Palabras clave : evaluation; educational evaluation; international evaluation; PISA.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons