SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número1Pedagogía comunitaria y maestros comunitarios indígenas Un capítulo por incluir en la historia de la formación docente en ColombiaLa formación de profesores de matemática: hacia una teoría de lo práctico¹ índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Integra Educativa

versión On-line ISSN 1997-4043

Resumen

GATTI, Elsa. Teacher education as ideological axis of education policies Lifelong learning vs. Continuing training. Rev. de Inv. Educ. [online]. 2014, vol.7, n.1, pp.61-68. ISSN 1997-4043.

ABSTRACT This paper argues an interesting point of view to discuss how to approach the professional development of teachers, making an important distinction between what should be a lifelong learning opposed to what in recent times has emerged as "continuing training". She makes this reflection from what has been teacher education in her country, Uruguay.

Palabras clave : Teacher education; lifelong learning; continuing training.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons