SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 issue1Community pedagogy and indigenous community teachers A chapter to include in the history of teacher education in ColombiaThe mathematics teacher training: towards a theory of practical author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Integra Educativa

On-line version ISSN 1997-4043

Abstract

GATTI, Elsa. La Formación docente como eje ideológico de las políticas educativas Formación permanente vs. Capacitación continua1. Rev. de Inv. Educ. [online]. 2014, vol.7, n.1, pp.61-68. ISSN 1997-4043.

RESUMEN El presente texto entrega una visión interesante para debatir acerca de cómo abordar el desarrollo profesional de los maestros, haciendo una importante distinción entre lo que debiera ser una formación permanente, contrapuesta a lo que en los últimos tiempos se ha impuesto como "capacitación continua". La autora hace esta reflexión a partir de lo que ha sido la formación docente en su país, Uruguay.

Keywords : Formación de docentes; formación permanente; capacitación continua.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License