SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número3Innovación y transformación de estudios de postgrado: Significado social para el desarrollo de las universidades en contextos internacionales Sur-Sur-Norte índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Integra Educativa

versión On-line ISSN 1997-4043

Resumen

AYALA ARAGON, Oscar R. Deconstruction of writing within the hypermedia textual environment as a ICT phenomenon in the educational field. Rev. de Inv. Educ. [online]. 2013, vol.6, n.3, pp.229-241. ISSN 1997-4043.

ABSTRACT The present article addresses the analysis of deconstructive processes in writing, which are inherent to the hypermedia textual environment of information and communication technologies within the educative field. From then on, a discussion arises explaining binding elements of the deconstructive theory related to the hypermedia textual environment such as the multilineality, multipresence, multimediality, multifunctionality, dissemination, polysemy and cybertempoespatialrelativization.

Palabras clave : Deconstruction; hypermedia textuality; logocentrism; Information and Communication; Technologies (ICT); Arche-writing.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons