SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 issue3Suggestions for and contributions to the history component of social sciencesFormation of teachers of the Plurinational Educative System of Bolivia author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Integra Educativa

On-line version ISSN 1997-4043

Abstract

LAURA ALCON, Esperanza. Una opción a la matemática, y a la física y química. Rev. de Inv. Educ. [online]. 2011, vol.4, n.3, pp.151-174. ISSN 1997-4043.

RESUMEN En el presente artículo se analiza algunos elementos que afectan al proceso de aprendizaje-enseñanza de la matemática, la física y la química, para lo cual se realiza una propuesta muy genérica acerca del tratamiento de estas disciplinas desde un enfoque interdisciplinario e investigativo que permitirá contribuir al modelo socio-comunitario productivo que busca la nueva ley de educación en Bolivia.

Keywords : Educación contextualizada; interdisciplinariedad; evaluación; investigación.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License