SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número30Perspectivas hacia una educación intracultural en el contexto indígena originario campesino índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Tinkazos

versión On-line ISSN 1990-7451

Resumen

MARTINEZ KEIM, Marcelo. Inclusive programmes:: thechallenge of equity in accesstouniversityeducation in Chile. Tinkazos [online]. 2011, vol.14, n.30, pp.145-166. ISSN 1990-7451.

The crisis in theChileaneducationsystem in general, and universityeducation in particular, has beenmademanifest in studentprotestswith a highlevel of popular support, whichhave placed issuessuch as equityonthe agenda forpublic debate. Thisarticleprovidesinformationabouttheimplementation and impact of inclusive programmesthat are currentlybeingtaken forward in threeChileanuniversities, theexperiences, strengths and weaknesses of whichcouldwell be usefultoothercountries in theregion.

Palabras clave : highereducation; highereducation - access; highereducation - equity; educationmanagement; studentselection; educationsystem - Chile.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons