SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 issue3019 days and 500 nights in politics in Potosí: Identitydevices, social fissures and regional movements, 2005-2010Inclusive programmes:: thechallenge of equity in accesstouniversityeducation in Chile author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Tinkazos

On-line version ISSN 1990-7451

Abstract

SAARESRANTA, Tiina. Perspectivas hacia una educación intracultural en el contexto indígena originario campesino. Tinkazos [online]. 2011, vol.14, n.30, pp.127-144. ISSN 1990-7451.

La Ley de Educación Avelino Siñani-Elizardo Pérez crea el Sistema Educativo Plurinacional donde la educación intracultural es una de sus bases fundamentales. La educación intracultural cuestiona la universalidad de los conocimientos y demanda su descolonización. La construcción de una educación intracultural en la escuela debe tener como base las finalidades, objetivos, métodos, contenidos y otros caracteres de la educación comunitaria indígena originaria campesina no formal.

Keywords : educación intracultural; descolonización; educación comunitaria indígena originaria campesina; sistema educativo plurinacional; equidad; Ley Avelino Siñani-Elizardo Pérez.

        · abstract in English     · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License