SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número10La ficción : para cumplir un sueño audiovisualNuevos retos en Comunicación / Educación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Punto Cero

versión impresa ISSN 1815-0276versión On-line ISSN 2224-8838

Resumen

SALAMANCA AVILA, Laura. La metacomunicación como dispositivo central de la intervención organizacional Enfoque comunicacional de la escuela de Lovaina. Punto Cero [online]. 2005, vol.10, n.10, pp.81-92. ISSN 1815-0276.

In this article we will develop the communicational approach of the Louvainʼs school, which is centred in the analysis of the tool in the intervention and induction of the change in the organisations. We will approach the description of the system of the intervention, the analysis of the levels of the pilotage in itself - current pilotage and metapilotage - and the indicators of the metapilotage, in which the built metacommunication is the central axis of the comptroller-consultant work.

Palabras clave : Internal communication; communicational approach of the Louvains school; organisational intervention; metacommunication and metapilotage.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons