SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44Migrantes bolivianas cualificadas: estrategias laborales en Barcelona, EspañaUna especie en medio de dos: cuestionando identidades en la Suramérica contemporánea índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Temas Sociales

versión impresa ISSN 0040-2915versión On-line ISSN 2413-5720

Resumen

IZARRA VIELMA, Douglas A.. Representations of excellence among teachers in Bolivarian (Venezuelan) schools. Temas Sociales [online]. 2019, n.44, pp.66-80. ISSN 0040-2915.

Abstract this study is in the arca of professional ethics, particularly in the context of applied cthics. It aimed to identify the representations that classroom teachers in Bolivarian (Venezuelan) schools have concerning excellence in teaching. Thc rescarch was qualitative. Thc outcome was that excellence is conecived on (a) an ontological level which ineludes vocation, profile and affectivity; (b) normative vision and (c) social recognition. Each of these representations is underlaid by values which configure thc teachers' professional cthics.

Palabras clave : excellence; teachers; professional ethics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons