SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44Motivaciones de visita de los miembros de las comunidades de marca virtuales a través de las redes sociales y su relación con la intención de compra, reclutamiento y recomendación boca a bocaFactores claves que determinan la introducción del azúcar sin azufre del Ingenio Sucroalcoholero Aguaí S.A. en el mercado de Cochabamba-Cercado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Perspectivas

versión On-line ISSN 1994-3733

Resumen

BYERLY SOSA, Keir Francisco; ARELLANO GONZALEZ, Alejandro  y  RIOS VAZQUEZ, Nidia Josefina. Model to guide generational evolution in a "maquiladora" company. Perspectivas [online]. 2019, n.44, pp.101-122. ISSN 1994-3733.

Implementing a survival strategy proposed for a manufacturing company (case study), the relevance of the organizational culture with a focus on the development of intellectual capital as a premise to increase its performance is demonstrated. In addition, the design of a model and its instrumentation is shared to move from a state of dependence to interdependence, facilitating more flexibility in operations, greater productivity and efficiency, accelerating innovation and the development of projects to improve products and processes. Finally, a control board was designed as a mechanism to demonstrate the achievement of goals.

Palabras clave : Evolution of manufacturing companies; Maturity model; Organizational Model; Organizational Structure.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons